sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Tupatarkastus

 Tupaantuliaiset vai tupaantulijaiset? Viime yönä pohdin yhden jiin eroa, kun unta ei riittänyt koko yölle. Tällä pohdinnalla ei ole mitään tekemistä näiden kankaiden ja parin valmiin vaatteen kanssa. Tulipahan vain mieleen. 

Jos asuntooni järjestettäisiin tupatarkastus, tämä tupa ei selviäisi siitä kunnialla. Minulla, joka olen luullut rakastavani järjestystä, on erinäisiä kasoja, pinoja, nyttyjä, pinkkoja yms. ympäri asunnon. Teen tasaisin väliajoin epätoivoisia raivausyrityksiä, mutta jo parin päivän päästä kaaos on valloillaan. Vai olisiko tämä vain sitä, että minun ja järjestyksen välinen rakkaus on kylmennyt? :)

 PU40 Ohkaista, tiivistä puuvillaa tai mahdollisesti puuvillasekoitetta pienen pöytäliinan verran. Koko on ehkä 80x110 näin silmämääräisesti arvioituna. Mitä tästä tekisi? Pikkutytöille huiveja kesäpäiviksi?

 VA11 Nyt on minun materiaalitietouteni koetuksella. Sanoisin tätä trikooksi. Arvelisin, että päämateriaali on puuvilla tai viskoosi ja lisänä reilusti elastaania. Joka tapauksessa hyvin joustavaa ja mukavasti laskeutuvaa, aika ohkaista kangasta. Aivan erinomaista vaikka pikkutytön mekoksi tai tunikaksi. MYYTY

 PU41 Mun uusi hieno kamera ei löytänyt tarkennuspistettä pelkästä kankaasta, joten piti laittaa linssinsuojus kontrastiksi. Taannoiselta Helsingin reissulta löytyi hurmaava pinkki mekko. Ostin sen sovittamatta. Aijai! Muuten mekko olisi ollut oikeinkin hyvä, mutta mun takapuoli ei mahtunut sen sisään. Saumoissa olisi ollut kyllä varaa leventää, mutta päädyin ratkomaan mekon osiin, sillä olin jo mielessäni ommellut siitä lasten mekon. Mekko olisi hyvin yksinkertainen, hihaton, hieman juhlava ja siinä olisi sivuilla tampit. Kangas on harvaankudottua, ehkä osittain villaa. Hyvin kesti kuitenkin konepesun.

 Tällaisen mekon teosta olen haaveillut pitkään. Tässä on kaksi olennaista asiaa, joita piti saada kokeilla: vetoketju ja taskut. Vetskari ei aukea ihan alas asti. Koko on 98 ja kaava sama kuin tässä. Levensin mallia hieman, sillä alkuperäinen kaava oli jopa hoikalle neidille niukahko. Tarkemmat tiedot ja kuvat mekosta Puodin puolella.

Hohhohhoijaa! Kuinkahan kauan tämä on odottanut kuvaamista? Pitkään tästä puuttuivat vain napit ja napeista oli äänestyskin. Napitkin ovat olleet paikallaan jo kuukausia, mutta eipä vain ole neuletakki osunut kameran linssin eteen. Hitaasti hyvä tulee, sanotaan. Tämä takki on kai sitten erinomainen. Lisätietoa Puodissa.

1 kommentti:

  1. Jotenkin tulee lapsuuden (HELLE?)kesät mieleen tuosta VA11 kankaasta. Ai että tuosta tulisi makeita kesämekkoja tai tunikoita!

    -W-

    VastaaPoista