maanantai 7. marraskuuta 2011

Ekaluokkalainen

 Kävin ala-asteen pienessä kyläkoulussa. Ensimmäinen ja toinen luokka oli yhdistetty ja silti meitä tuskin oli kymmentä. Olin ekaluokalla, kun opettaja järjesti jonkinlaisen hyvänkäytöksen kilpailun. Viikottain yksi oppilas sai palkinnon huomaavaisuudesta, ystävällisyydestä, koulutehtävien hoitamisesta ja mitä muita kriteereitä siinä lie ollutkaan. Muistelen, että oppilaat äänestivät (suljetulla lippuäänestyksellä) palkinnon saajaa. Eräällä viikolla ehdokkaita oli kaksi: minä ja naapurin poika. Minä sain muistaakseni yhden äänen enemmän. Naapurin poika kertoi äänestäneensä minua. Äänestinkö minä itseäni? Sitä en muista.

Mitenkö tämä tarina liittyy alla olevaan kankaaseen? Siten, että palkinnoksi sain Smurffi-taulun, johon raaputettiin tarroja kiinni. Tai en minä tiedä, mitä ne olivat. Sellaisella kalvolla oli Smurffi-hahmoja ja kalvo laitettiin haluttuun kohtaan, päältä raaputettiin muovisella lastalla ja hahmo tarttui paperiin. Piti raaputtaa huolella, että koko Smurffi varmasti irtosi eikä kalvoon jäänyt vaikka kättä tai jalkaa.

Palkinto oli NIIN hieno. En millään raskinut siirtää hahmoja kalvolta taululle.


 VI19 Nämä ovat siis verhot ja näitä on kaksi kappaletta. Korkeus ehkä 160 ja oisko leveys noin 130. En ehtinyt mittaamaan, kun nakkasin verhot jo koneeseen. Haisivat nimittäin hieman varastolle. Materiaalistakaan en osaa sanoa. Peruspuuvillaa ei ainakaan. Jotain keinokuitumaista näissä on. Ehkä kangas on jokin puuvilla-keinokuitusekoite. Pinta on liukas ja materiaalia ei normaalilla kulutuksella saa kymmenessä vuodessa puhki. 
Mitä näistä tehtäisiin? Vaatteeksi en suosittele. Vauvanpeittoina toimisivat mainiosti. Päiväpeitteinä myös. Mutta saa nämä verhoiksikin ostaa. (Pienet vaaleat pilkut kuvissa eivät ole haalistumia tms., vaan salaman heijaste ikkunasta. Hetken aikaa minulla oli Smurffi-verhot.)
Tehtävä: Etsi kuvista tulitikkuaski. Se löytyy molemmista.MYYTY

3 kommenttia:

  1. Sopiskohan nämä meidän neitien kamariin? Ovat nimittäin aika ihanat nämä verhot.

    VastaaPoista
  2. Voisivat vaikka sopiakin. Joko kysyit tytöiltä, haluaisivatko he smurffeja kujeilemaan ikkunaan?

    VastaaPoista
  3. On kuulemma ihanat sanoo Iso. Paljonkohan nämä maksaa?

    VastaaPoista