sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Kukkia kedoilla ja takeissa

Olen ollut hieman huolissani: kaikki kukat ovat jo nyt kukkeimmillaan ja kesä on vasta alussa. Mahtaako minulle jäädä yhtään kukkaa juhannuksena tyynyn alle piilotettavaksi? No, onneksi kukat eivät ole ainoita taikakasveja. Saunavastaan voi luottaa aina. Tuskin koivu lehtiään pudottaa vielä tulevien viikkojen aikana.

Säätä on mahdoton ennustaa. Onneksi monet äidit ovat yleensä kaukaa viisaita ja osaavat varautua säähän kuin säähän. Se ei ole vain heidän lastensa onni, vaan myös minun - olettaen, että saan olla osana tätä varautumisprosessia.

Olen onnellistunut lähiaikoina ainakin kahden takin verran.

 Itäisessä Suomessa riittää kukkia ja aurinkoa läpi kesän - ainakin tämän takin omistajalla.
Takissa on ohut puuvillavuori, vinonauhakanttaukset hihansuissa ja hupussa, edessä vetoketju ja helmassa nauha. Hihoihin on piilotettu resori (alakuvassa).
Takki on malliltaan aika suora, niin että se sopii sekä tytölle että pojalle. Koko 98.

 Toinen takki lähti lähemmäksi länttä. Kangas oli asiakkaan. Tässä takissa on tikkivuori. Kaava on 70-luvulta - tällä mallilla on tehty jo monta, monta takkia aiemminkin. Asiakas halusi takkiin kaaritaskut ja sellaisethan minä tein. Koko on 115. (Jostain syystä koot ovat olleet aiemmin parittomilla luvuilla, nykyisin parillisilla.)


Ps. Toimiskohan juhannustaika, jos laittaisi tyynyn alle kukkaisia kankaita?

1 kommentti:

  1. tuo Mustapohjainen kangas on tosi uhqu takkina. Koita laittaa kukkanen tyynyliina sekin voi toimia.

    VastaaPoista